mandag 22 april
Sandane kyrkje - Peisestova

Gravferd

Omsut for dei som er i sorg. (Foto: Jonathan Vivaas Kise)

Ei gravferd er ei anledning til å ta farvel, takke for livet som har vore, og til å samlast i sorga.

I kyrkja får du ei personleg avskjed med avdøde gjennom minneord, tekstar, bøner, musikk og salmar.

I daglegtale brukast gravferd om både gravferd og bisetting, og seremoniane i kyrkja er like.

Etter ei bisetting vert avdøde kremert, og etter ei gravferd vert kista med avdøde lagt i jorda.

PRAKTISK INFORMASJON

• Gravferdsbyrået vil gjere dei nødvendige avtalar med gravplassforvaltinga.
  • Dersom det er ønske om DNK si ordning for gravferd, tek ein av prestane våre kontakt med pårørande for førebuing av gravferda.
  • Gravplassforvaltinga i Gloppen er livsnøytral. Er det ønske om anna type seremoni må ein sjølv ta kontakt med dei som er aktuelle.

Tidspunkt for gravferd

• Gravlegging skal skje seinast 10 virkedagar etter dødsfallet dersom avdøde ikkje vert kremert.
  • Ved kremasjon må urne settast i jorda innan 6 månader etter dødsfallet.

Rett til å syte for gravferda

• Gravferdslova fastset retten til å syte for gravferd i denne rekkjefølgja; ektefelle, barn, foreldre, besteforeldre, søsken, søsken sine barn og foreldre sine søsken.
  • Dersom det før dødsfallet er sett fram skriftleg erklæring om kven som har denne retten, skal denne ha fortrinnsrett.

Frigrav

• Alle innbyggjarar i Gloppen kommune har rett til fri gravlegging og fri frå gravleige i 20 år (frigrav).
  • Ein kan velje kva gravplass i kommunen ein ønskjer gravlegging, men for å få frigrav gjeld dette der gravplassforvaltinga tilviser grav. Bruk av reservert grav utløyser ikkje rett til frigrav.
  • Ein har høve til gjenbruk av eksisterande grav under vilkår av at grava ikkje er i fredingstid (20år), og at festar samtykkjer i at grava kan opnast for gjenbruk.
  • Askeurne kan setjast ned i grav som er i fredingstid.

Utanbygds gravlegging

• Personar som ikkje var busett i kommunen kan gravleggast her. Ein må då betale gravleige og kistenedsetting/urneavgift. (sjå prisliste under)
  • Ein må også betale seremoniavgift dersom ein skal ha kyrkjeleg seremoni i samband med gravlegginga.

Bisetting med kremasjon og urnenedsetting

• Urnenedsetting medfører lettare belasting på areal, og mindre kostnad for familien.
  • Ein kan sette ned inntil 6 urner på ei kistegrav som allereie er teken i bruk.
  • Dersom ein vel å sette urne i ny kistegrav kan ein sette ned inntil 8 urner i denne.

For meir informasjon om gravplassforvaltninga, sjå meny til venstre på startsida.

Lenker